Jak zadbać o skórę w okresie menopauzy? O czym warto pamiętać podczas codziennej pielęgnacji?

W okresie menopauzy twoja skóra wymaga specjalnej pielęgnacji. Dzięki niej staje się nawilżona, jędrna i odżywiona. Musisz jednak pamiętać o tym, że o skórę należy dbać także od wewnątrz. Oto nasz poradnik z kilkoma ważnym wskazówkami.

W czasie menopauzy w organizmie kobiety dochodzi do gwałtownego spadku poziomu estrogenów. To z kolei pociąga za sobą obniżenie ilości proteoglikanów. Jednym z nich jest kwas hialuronowy, nazywany często naturalnym magazynem wody. Wówczas skóra staje się sucha, pojawiają się drobne zmarszczki. Maleje także produkcja sebum, co jeszcze bardziej potęguje uczucie suchości. Dlatego też w okresie menopauzy skóra wymaga specjalnej pielęgnacji.

Pielęgnacja twarzy w okresie menopauzy

Głównym zadaniem jest nawadnianie oraz ochrona przed utratą wilgoci. Jakie składniki warto w szczelności wprowadzić do swojej rutyny pielęgnacyjnej? To między innymi zawarte w wielu preparatach proteoglikany. To na przykład kwas hialuronowy, który często nazywany jest eliksirem młodości.

Jest to składnik, który świetnie wspomaga nawilżenie każdego rodzaju cery. Ma zdolność łączenia włókien kolagenowych oraz wiązania cząsteczek wody. A to zapewnia nawilżoną, jędrną i odżywioną skórę. Poza tym kwas hialuronowy zawarty w kosmetykach odbudowuje i regeneruje uszkodzony naskórek, łagodzi stany zapalne, redukuje widoczność zmarszczek. Co bardzo ważne, jest składnikiem, który możesz bezpiecznie stosowany przez cały rok. Kwas hialuronowy znajdziesz między innymi w serach i kremach do twarzy, balsamach oraz mleczkach. Możesz wybrać także najprostszy kwas hialuronowy w żelu.

W okresie menopauzy skóra potrzebuje także składników, które będą działały jak kołderka ochronna. Warto wprowadzić je zwłaszcza do nocnej pielęgnacji. To pomoże zachować zgromadzoną wewnątrz wodę. Dzięki okluzji tworzysz fizyczną barierę nieprzepuszczalną dla wody. Do tej grup należą między innymi zawarte w kremach naturalne woski roślinne.

Nie zapominaj także o ochronnie przeciwsłonecznej. Kremy z filtrem nie tylko zapobiegają powstawaniu przebarwień, ale także spowalniają procesy starzenia skóry. Dlatego też warto stosować je regularnie przez cały rok - nie tylko w czasie wakacyjnych wyjazdów.

Bardzo ważne jest dobranie odpowiedniego preparatu oczyszczającego. Pamiętaj, że nie powinno to być mydło w płynie. Postaw raczej na delikatne żele myjące. Dwa razy w tygodniu wykonuj także peeling enzymatyczny. Dzięki złuszczeniu martwego naskórka pozostałe kosmetyki zadziałają lepiej.

Zadbaj o skórę od wewnątrz

Pielęgnacja jest bardzo ważna. Do dbania o siebie w okresie menopauzy warto jednak podjeść holistycznie. Nie możesz więc zapominać o tym, że o skórę warto zadbać od wewnątrz. Dlatego też dobrze jest wspomóc się także suplementami diety. Jakich składników należy szukać w takich preparatach? To między innymi:

  • kwas foliowy, który poprawiają wygląd cery i przyspieszają jej regenerację. Poza tym zmniejsza uczucie znużenia i zmęczenia;
  • witamina C, która stymuluje produkcję kolagenu w skórze oraz zapewnia ochronę przed stresem oksydacyjnym, który może być generowany przez zanieczyszczenia środowiska, niewłaściwą dietę, czy dym tytoniowy;
  • wiatmina B12, która podobnie jak inne witaminy z grupy B jest ważna dla zachowania dobrej kondycji skóry. Poza tym wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i odpornościowego, zmniejsza zmęczenie i znużenie;
  • chrom, który pomaga utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi, przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu makroskładników odżywczych. Poza tym poprawia wygląd skóry i pomaga w walce z trądzikiem oraz objawami starzenia.

Postaw także na odpowiednią dietę. Fitohormony występują naturalnie w roślinach. Twój jadłospis powinien więc być bogaty w produkty sojowe, siemię lniane, kiełki lucerny i fasoli, orzechy. Nie zapominaj także o warzywach takich jak bakłażan, szparagi, brukselka, kapusta, kalafior, brokuły